The current situation of managing coordination activities between schools and families in childcare at preschools in Binh Long Town, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
The management of coordinated activities between schools and families in childcare at preschools plays a crucial role in fostering a healthy educational environment, enabling children to learn and develop within a consistent framework shared by both school and family. This collaboration also enhances parents’ awareness and capacity in childcare and education, thereby establishing a strong and sustainable partnership between the two educational settings.This study focuses on investigating and assessing the current situation of managing these collaborated activities at preschools in Binh Long Town, Binh Phuoc Province. A 5-point Likert scale questionnaire was administered among 101 participants, including school administrators and teachers. Data were processed and analyzed using Microsoft Excel Data Analysis.The results show that overall management performance from fairly good to good levels across four core functions: planning (M = 3.94), organizing (M = 3.78), directing (M = 3.80), and inspecting and evaluating (M = 3.87). The schools have made significant progress in developing and implementing coordination plans. However, limitations remain in communication and advocacy skills among staff, as well as in the organization and leadership of coordination activities. The findings provide an important foundation for proposing appropriate management measures to enhance the effectiveness of childcare and education at preschools in the current context.
Keywords
Childcare, family, coordination activities, manage, school.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2011). Thông tư 55/2011/ TT-BGDĐT ngày 22/11/2011 về ban hành Điều lệ Ban đại diện cha mẹ học sinh.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2020) Thông tư 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31/12/2020 về ban hành Điều lệ trường mầm non
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 về ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2024) Công văn số 4868/ BGDĐT- GDMN ngày 29/8/2024 về việc hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ năm học 2024-2025 đối với giáo dục mầm non.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam.
Thủ tướng Chính phủ. (2024). Quyết định số 1705/QĐ-TTg ngày 31/12/2024, phê duyệt Chiến lược phát triển giáo dục đến năm 2030, tầm nhìn đến năm 2045.