Educating Mekong Delta students’ ethics under Ho Chi Minh’s ethics formation principles
Main Article Content
Abstract
The Mekong Delta currently has a population of more than 17.5 million people, contributing about 18.5% of GDP to the country. It is the key area for agriculture with rice and fisheries, playing a decisive role in national food security and partly in world food security. Thus, its human resources must be improved in quality. But for now, its resources are insufficient in both quantity and quality. The insufficient quality can be seen in its students’ ethics shortcomings. Among the related causes, that of education methodology is important. Thereby, the author has applied the values of Ho Chi Minh's thoughts on the education principles of political ideology and behavior ethics in order to build those principles of educating students’ ethics in the Mekong Delta at the present.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
ethics education, Ho Chi Minh’s Thought, students, political ideology, behavior ethics.
References
[2]. Hồ Chí Minh Toàn tập, tập 7, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội, 1995.
[3]. Hồ Chí Minh Toàn tập, tập 9, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội, 1995.
[4]. Hồ Chí Minh Toàn tập, tập 12, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội, 1995.
[5]. Hồ Chí Minh Toàn tập, tập 9, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội, 2000.
[6]. Hồ Chí Minh Toàn tập, tập 12, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội, 2000.
[7]. Hồ Chí Minh Toàn tập, tập 7, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội, 2000.
[8]. Vũ Quang (2005), Hồ Chí Minh hiện thân của văn hóa hòa bình, NXB Văn hóa Sài Gòn.
[9]. Lê Văn Tích (chủ biên) (2006), Đưa tư tưởng Hồ Chí Minh vào cuộc sống - Mấy vấn đề lý luận và thực tiễn, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.