Actors affecting quality culture of Dong Thap University

Nhat Duy Chau1, , Duc Ngoc Le2
1 Office of Quality Assurance, Dong Thap University, Vietnam
2 University of Education, Vietnam National University, Hanoi, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Quality culture is a part of organizational culture, comprising the habits, practices, beliefs, and values related to quality, which has a very important role in continually improving the quality of education. The study determines the impact of factors on quality culture of Dong Thap University through the results of cultural quality assessment and linear regression methods. The research results are the suggestive basis for Dong Thap University to make plans  and develop a quality culture for their institution.

Article Details

References

Berings, D., Beerten, Z., Hulpiau, V., & Verhesschen, P. (2010). Quality culture in higher education: from theory to practice. Paper presented at the European Quality Assurance Forum (EQAF), Date: 2010/11/18-2010/11/20, Lyon, France.
EUA. (2006). Quality Culture in European Universities: A bottom-up approach. Retrieved from European University Association, Belgium.
Hoàng, T., & Chu, N. M. N. (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Hồng Đức.
Lê, Đ. N. (2008). Xây dựng Văn hoá chất lượng: tạo nội lực cho cơ sở đào tạo đáp ứng yêu cầu của thời đại chất lượng. Trình bày tại Hội thảo Kiểm định, đánh giá và quản lý chất lượng đào tạo đại học. Ngày: 28/7/2008, Hà Nội, Việt Nam.
Lê, Đ. N., Trịnh, T. V. L., & Nguyễn, T. N. X. (2012). Bàn về mô hình VHCL cơ sở giáo dục đại học. Tạp chí Quản lý giáo dục, (34), 13-15.
Lê, T. P. (2010). Xây dựng và phát triển VHCL tại Trường Đại học Công nghệ Thông tin - Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 8, 77-81.
Lê, V. H. (2015). Xây dựng bộ tiêu chí và khung phát triển VHCL trường đại học. Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội: Nghiên cứu Giáo dục, 31(2), 50-58.
Nguyễn, T. N. X. (2017). Khung tiêu chuẩn đánh giá VHCL trường đại học theo tiếp cận giá trị. Tạp chí Giáo dục, (408), 26-28.
Nguyễn, T. N. X., & Lê, Đ. Nc. (2019). Đề xuất tiêu chuẩn khung đánh giá VHCL trường đại học. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 4, 107-110.