Measures for the development of teaching staffs in Phong Dien District, Can Tho City
Main Article Content
Abstract
The article presents the survey results on current teaching staffs (number, structure, training level, professional capacity, ethical qualities), and on their development among primary schools in Phong Dien district, Can Tho city (awareness of staff development, planning, assignment, use, training, fostering, incentive, etc.), thereby proposing measures to boost the staffs’ qualities.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Development, teaching staff, primary school
References
[2]. Chính phủ nước Cộng hòa XHCN Việt Nam (2009), Chiến lược phát triển giáo dục đào tạo 2009 -2020.
[3]. Trần Khánh Đức (2010), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỷ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam.
[4]. Phạm Minh Giản (2013), Quản lý phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông các tỉnh Đồng bằng sông Cửu Long.
[5]. Vũ Thị Thu Huyền (2011), Biện pháp quản lý hoạt động tự bồi dưỡng đội ngũ giáo viên của Hiệu trưởng trường tiểu học một số tỉnh phía nam, NXB Giáo dục.