Measures for managing moral education activities for high school students in Co Do District, Can Tho City

Thi Loan Vu1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

In recent years, the ethics of students in Can Tho city in general, and those from Co Do district high schools in particular has made great progress. However, a proportion of high school students in Co Do district have shown their ill behaviors and moral degradation in lifestyle. Educational administrators have explained that it is because many schools have yet to fulfil management contents of moral education. Based on the studied realities of moral education to students and its management, this paper presents management measures to improve the quality and effectiveness of moral education for students at the local schools.

Article Details

References

[1]. Phạm Minh Hạc (2002), Về phát triển toàn diện con người thời kỳ công nghiệp hóa, hiện đại hóa, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[2]. Đặng Vũ Hoạt (1992), “Đổi mới công tác giáo viên chủ nhiệm với việc giáo dục đạo đức của học sinh” , Tập san Nghiên cứu giáo dục, số 8/1992.
[3]. Trần Hậu Kiểm (1997), Đạo đức học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4]. Hồ Chí Minh (1997), Vấn đề về Đạo đức, NXB Giáo dục, Hà Nội.