Applying information technology in teaching and learning English at university
Main Article Content
Abstract
Information technology opens up great prospects in the innovation of changing methods and forms of teaching and learning in higher education today. While the traditional teacher-centred approach teaches students how to understand clearly and memorize well, the current learner-centered approach aided by information technology is to maximize students’creativity, knowledge exploration and enhance their proactiveness as well as positive interaction. The application of information technology does not mean completely transforming the traditional instruction, but along with its strengths, the new approach can make teaching and learning more effective.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Information technology, application, teaching and learning
References
[2]. TrịnhVăn Biều (2012), “Một số vấn đề về đào tạo trực tuyến (E-learning)”, Khoa học Giáo dục Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 40, tháng 11/2012, tr. 86-90.
[3]. Chính phủ (1993), Nghị quyết số 49/CP của Chính phủ ngày 04/08/1993 về phát triển CNTT ở nước ta trong những năm 90.
[4]. PhạmVăn Danh (2009), “Sử dụng CNTT - viễn thông để nâng cao hiệu quả dạy - học và đổi mới phương thức đào tạo các bậc học”, Kỷ yếu hội thảo "Đánh giá năng lực ICT trong dạy học của đội ngũ giáo viên các trường Cao đẳng, Trung cấp chuyên nghiệp và Dạy nghề", tháng 4/2009, Trường Đại Học Sư Phạm Kỹ thuật Thành phố Hồ Chí Minh.
[5]. Gower, R & Walters, S (1983),Teaching practice book, Macmillan Education.
[6]. Harmer, J. (1998), How to teach English, Addison Wesley Longman Limited, p.13-24.
[7]. Harmer, J. (2007), The practice of English language teaching, Cambridge:UK, Pearson Longman.
[8]. Hughes, G. S. (2001), A handbook of classroom English, Oxford University Press, p. 121- 136.
[9]. Phạm Xuân Hậu (2009), “Ứng dụng CNTT để nâng cao hiệu quả dạy học và nghiên cứu khoa học trong các trường sư phạm”, Kỷ yếu hội thảo khoa học - Bộ Giáo dục và Đào tạo, tháng 05/2009.