Applying the balanced scorecard to assess the banking efficiency at Hue - Branch Vietinbank

Thi Hai Ha Phan1, Quang Huy Nguyen1,
1 University of Economics, Hue University

Main Article Content

Abstract

The research recommends appying the balanced scorecard to assess the banking efficiency Hue - branch VietinBank. The assessment includes four aspects: finance, customer, internal procedure, training and growth. To apply this model, the article proposes objectives, measures, and practices for each of the four aspects. Moreover, the four aspects should be closely linked regarding their objectives because they are interdependent.

Article Details

References

[1]. Phan Thị Hải Hà, “Mô hình thẻ điểm cân bằng (BSC) và đề xuất vận dụng vào đo lường thành quả hoạt động trong các trường đại học”, Tạp chí Khoa học Đại học Huế, số (02), tr. 19-30.
[2]. Phạm Ngọc Hiến (2012), Xây dựng hệ thống BSC để đánh giá hoạt động của Công ty Xuất nhập khẩu Thuốc lá, Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Kinh tế, Thành phố Hồ Chí Minh
[3]. Kaplan, R. S., Norton, D. P (1996)., Balanced scorecard: A translating to action, Harvard Business Review.
[4]. Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2005), “The balanced scorecard: Measure That Drive Performance”, Harvard Business Review, July - August, 172-180.
[5]. Kaplan, R. S., Norton, D. P. (2007), “Using balanced scorecard as a management strategy”, Harvard Business Review, July-August,150-160.
[6]. Ngô Quý Nhâm (2011), BSC và kinh nghiệm triển khai BSC trong các doanh nghiệp Việt Nam, Đại học Ngoại thương, Hà Nội.
[7]. Paul R. Niven (2009), Thẻ điểm cân bằng , NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.
[8]. Olve, N.G., Roy, J., and Wetter, M. (1999), Performance drivers - A practical guide to using the balanced scorecard, John Wiley.
[9]. Nguyễn Sơn Trà (2013), Vận dụng phương pháp thẻ điểm cân bằng (Balanced scorecard) trong đánh giá thành quả hoạt động tại chi nhánh Ngân hàng Thương mại Cổ phần Công thương Nam Thừa Thiên Huế, Đại học Kinh tế Huế, Huế.
[10]. Young S. M. (2012), Readings in management accounting, 6th Ed, Prentice Hall.