The practice of physical education at primary schools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City

Tan Xuan Ma1, , Quang Son Nguyen2
1 Department of Education and Training Tan Binh District, Ho Chi Minh City
2 Ho Chi Minh City University of Physical Education and Sports

Main Article Content

Abstract

The survey results have shown that facilities and teaching staff are deficient; physical education curriculums are inadequate, while the students there find themselves enjoying sports, and more than 97% of them got good results in the fitness standard assessment. Thereby, relevant solutions are proposed to improve the quality of physical education at primary schools in Binh Tan district, Ho Chi Minh city.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Tuyển tập nghiên cứu khoa học GDTC, sức khỏe trong trường học các cấp, NXB Thể dục thể thao, Hà Nội.
[2]. Nguyễn Ngọc Cừ, Dương Nghiệp Chí (2001), Nâng cao tầm vóc của cơ thể người, Tài liệu chuyên để số 1 + 2, Viện Khoa học Thể dục thể thao, Hà Nội.
[3]. Lê Văn Lẫm, Phạm Trọng Thanh (2000), Tổng quan về GDTC ở một số nước trên thế giới, NXB Thể dục thể thao, Hà Nội.
[4]. Viện Khoa học Thể dục thể thao (2003), Thực trạng thể chất người Việt Nam từ 6 đến 20 tuổi (thời điểm năm 2001), NXB Thể dục thể thao, Hà Nội.
[5]. Quyết định 53/2008/QĐ-BGDĐT về việc đánh giá, xếp loại thể lực học sinh, sinh viên do Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.