Some issues of case and case studies in teaching

Khai Hoan Nguyen1,
1 PhD Student, Tan Trao University

Main Article Content

Abstract

Currently, there are different opinions of domestic and international researchers about case, case study and application in teaching. This paper describes and thoroughly examines some concepts, characteristics and nature of case, case study. As such, it makes foundation for applications in case studies of education in colleges and universities, and potentially contributes to the basic, comprehensive renovation of higher education in Vietnam in the period of industrialization, modernization and international integration.

Article Details

References

[1]. Trịnh Thúy Giang (2011), Vận dụng phương pháp case study trong dạy học môn Giáo dục học ở đại học sư phạm, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Viện Khoa học giáo dục, Hà Nội.
[2]. Đặng Thành Hưng (2002), Dạy học hiện đại (Lí luận - Biện pháp - Kĩ thuật), NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[3]. Đặng Thành Hưng, Trịnh Thị Hồng Hà, Nguyễn Khải Hoàn, Trần Vũ Khánh (2012), Lí thuyết Phương pháp dạy học, NXB Đại học Thái Nguyên.
[4]. Nguyễn Khải Hoàn (2012), “Dạy học dựa vào nghiên cứu trường hợp trong đào tạo nghiệp vụ sư phạm", Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2, (số 20), tr. 98-105.
[5]. Nguyễn Khải Hoàn (2013), “Nhận diện về trường hợp và nghiên cứu trường hợp trong dạy học”, Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2, (số 26), tr. 67-74.
[6]. Vũ Thị Lan (2014), Dạy học dựa vào nghiên cứu trường hợp ở đại học, NXB Đại học Bách khoa.
[7]. Bennd Meier, Nguyễn Văn Cường (2014), Lý luận dạy học hiện đại: Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học sư phạm.
[8]. Geoffrey Petty (1998), Dạy học ngày nay, NXB Stanley Thornes.