Developing primary school management staff in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
Primary education is the foundation level of the national education system, aiming to form the background for comprehensive human personality development. It is necessary to make changes in primary education to meet fundamental and comprehensive renovation demands in education and training, in which the development of management staff in primary schools plays an important role. On theoretical and practical development of management staff of primary schools in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province, the article analyses and evaluates the current situation of management staff at primary schools in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province; thereby, offering solutions for effectively developing the educational management staffs, meeting the requirement of educational innovation nowadays.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Development, management, management staff, primary schools
References
Đặng Quốc Bảo, Đặng Bá Lãm, Nguyễn Lộc, Phạm Quan Sáng và Bùi Đức Thiệp. (2010). Đổi mới quản lý và nâng cao chất lượng giáo dục Việt Nam. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Đặng Bá Lãm. (2014). Phát triển đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục. Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Hoàng Phê (chủ biên). (2000). Từ điển Tiếng Việt. NXB Đà Nẵng - Trung tâm từ điển học.
Nguyễn Văn Đệ (chủ biên), Phạm Minh Hùng. (2013). Phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Văn Đệ, Nguyễn Thanh Sang. (2016). Nâng cao chất lượng đội ngũ cán bộ quản lý các trường tiểu học huyện Thới Bình, tỉnh Cà Mau. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, Số 21 (8-2016), 3-6.
Phạm Minh Hạc. (2001). Về phát triển toàn diện con người trong thời kỳ công nghiệp hoá hiện đại hoá. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Phòng Giáo dục và Đào tạo Huyện Bù Gia Mập. (2022). Báo cáo tổng kết năm học 2021-2022.