Current management of primary schools’ self-assessment in Binh Minh Town, Vinh Long Province
Main Article Content
Abstract
Self-assessment is a prerequisite in the process of accrediting education quality at an educational institution. This is an activity for each educational institution to most accurately assess their internal and external factors. Thus, educational institutions have closely followed the standards issued by the Ministry of Education and Training for each level of education to self-assess and adjust their resources to meet the standards. In recent years, primary schools in Binh Minh Town, Vinh Long Province have also carried out this activity under the management of the education and training department. Primary schools always have a specific plan, organize, implement, direct and closely examine and evaluate. In this article, a number of measures are proposed to help improve the management of self-assessment activities in primary schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Assessment, management, self-assessment, self-assessment activity, primary school self-assessmentactivity
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 17/20218/TT-BGDĐT, ngày 22 tháng 8 năm 2018 Quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường tiểu học.
Nguyễn Đức Chính, Đinh Thị Kim Thoa. (2005). Kiểm tra - đánh giá theo mục tiêu. Hà Nội: Tập bài giảng lưu hành nội bộ - Khoa Sư phạm, Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Ngọc Quang. (1989). Những khái niệm cơ bản về lý luận quản lý giáo dục (tập 1). Hà Nội: Trường Cán bộ Quản lý Giáo dục Trung Ương 1.
Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc. (1998). Bài giảng những vấn đề lý luận quản lý giáo dục và quản lý nhà trường. Hà Nội: Trường Cán bộ Quản lý.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số: 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019.
Trương Tấn Đạt (Chủ biên), Trần Văn Đạt, Trần Đại Nghĩa, Hồ Văn Thống. (2022). Thanh tra, kiểm tra và đánh giá trong quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.