Current situation and measures for developing the preschool teacher team in Binh Long Town, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
Early childhood education aims at the holistic development of children in terms of physical, emotional, intellectual, and aesthetic aspects, as well as the formation of their initial personality traits, preparing them for primary school. Given those roles and objectives, the preschool teacher team is a crucial and decisive factor in the process of achieving the target goals. This article focuses on studying the current situation of developing the preschool teacher team and proposes some solutions to improve this team’s quality in Binh Long Town, Binh Phuoc Province in the near future.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Development of the teacher team, preschool teachers, situation and measures
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31/12/2020 về Điều lệ trường mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Văn bản hợp nhất 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 về Chương trình giáo dục mầm non.
Đảng bộ thị xã Bình Long. (2020). Nghị quyết phát triển nguồn nhân lực giai đoạn 2020 -2025.
Đảng bộ thị xã Bình Long. (2022). Báo cáo Tình hình thực hiện nhiệm vụ năm 2022, phương hướng nhiệm vụ năm 2023.
Hoàng Phê. (1994). Từ điển Tiếng Việt. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Bạch Mai. (2015). Phát triển đội ngũ giáo viên mầm non đáp ứng yêu cầu phổ cập giáo dục mầm non cho trẻ em 5 tuổi các tỉnh Tây Nguyên. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Phạm Thị Châu. (2002). Một số vấn đề quản lý giáo dục mầm non. Hà Nội: NXB Đại học
Quốc gia.
Quốc hội. (2019). Luật số 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019, Luật Giáo dục.
Thủ tướng Chính phủ. (2018). Quyết định số 1677/QĐ-TTg ngày 03/12/2018 về Đề án phát triển giáo dục mầm non giai đoạn 2018 - 2025.