Management of moral education management through experiential activities for high school students in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province

Duc Lam Dinh1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

In high schools, moral education is considered an important and foundational task. To achieve this goal, schools can employ various approaches: through teaching activities, collective, social, experiential activities, self-cultivation processes, and students’ self-development. Among these educational approaches, experiential activities have distinct advantages and yield significant results in moral education. This article focuses on studying the current situation of managing moral education through experiential activities for high school students and proposes some solutions for improvement in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province in the near future.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Đinh Thị Kim Thoa (chủ biên) và cs. (2019). Hướng dẫn tổ chức hoạt động trải nghiệm theo chương trình giáo dục phổ thông mới. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Mai Đức Thắng. (2020). Quản lí giáo dục đạo đức thông qua hoạt động trải nghiệm cho học sinh trung học phổ thông vùng kinh tế trọng điểm phía Nam. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số: 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019.
Trần Đại Nghĩa. (2023). Phát triển nguồn nhân lực giáo dục hoạt động trải nghiệm ở các trường trung học phổ thông chuyên hiện nay. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 40, 3-7. https://doi.org/10.52714/dthu.40.10.2019.726.
Ủy ban nhân dân huyện Bù Gia Mập. (2022. Báo cáo tổng kết giáo dục và đào tạo năm học 2021-2022.