Current local education activities management for secondary school students in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province

Nhu Cong Pham1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

In the 2018 General Education Program, local education implementation plan is crucial component of implementing teaching and educational activities to complete the educational content of the province. Local educational content expectedly contributes to preserving the identity and educating the homeland’s good values ​​ and the country for the young generation. However, teaching facilities for this subject are not available and the current teaching staff has not been trained, fostered and updated knowledge about local education. Therefore, arraning and assigning teachers to teach, organize and manage local educational activities in general requires effective, flexible and appropriate implementation measures in accordance with the actual situation. The article assesses the current local educational management of secondary schools in Loc Ninh district, Binh Phuoc province; thereby, proposing multiple measures to improve local educational activities management of the  schools’ leaders, meeting the renovation requirements of the 2018 General Education Program.

Article Details

References

Ban Bí thư Trung ương Đảng. (2015). Chỉ thị 42-CT/TW ngày 24 tháng 3 năm 2015 về tăng cường sự lãnh đạo của Đảng đối với công tác giáo dục lý tưởng cách mạng, đaọ đức, lối sống văn hóa cho thế hệ trẻ giai đoạn 2015 - 2030.
Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29/NQ-TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của hội nghị lần thứ 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Danh Trung (2023). Literature review on local education for high school students. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 89-99. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1050.
Hồ Văn Thống, Nguyễn Văn Đệ, Thiều Văn Nam. (2023). Nghiên cứu quy trình tổ chức hoạt động bồi dưỡng năng lực cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu triển khai nội dung giáo dục địa phương ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 19-25. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1002.
Nguyễn Văn Đệ, Trần Đại Nghĩa. (2020). Giáo dục địa phương cho học sinh dựa theo mô hình Blended Learning. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt kì 1, tháng 11, 44-47.
Phạm Đình Nghiệp. (2000). Giáo dục tư tưởng cách mạng cho thế hệ trẻ Việt Nam trong tình hình mới. NXB Thanh niên.