The management of students’ self-study activities in credit training system
Main Article Content
Abstract
This article suggests some measures in managing students’ self-study activities in credit training system, namely: Changing the minds of managers, lecturers and students of self-study; Building qualified mentors guiding students to self-study effectively; Managing instructional innovations, testing and assessment to promote students’ self-study; Investing modern facilities, equipment and teaching aids suitable for credit training requirements to create favourable conditions for students’ self-study; And intensifying the supervision and evaluation of students’ self-study activities.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Self-study, self-study activities, credit training system
References
[2]. Trần Thị Hương (2012), Dạy học tích cực, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[3]. Nguyễn Kỳ (1998), Quá trình dạy tự học, tự học, tự đào tạo, tư tưởng chiến lược của phát triển giáo dục Việt Nam, NXB Giáo dục.
[4]. Nguyễn Thanh Sơn (2012), “Quản lý hoạt động học tập của SV trong đào tạo theo hệ thống tín chỉ”, Thông tin Khoa học, Số 051, tr. 18-21.
[5]. Thủ tướng Chính phủ (2012), Chiến lược phát triển giáo dục 2011 - 2020, Quyết định số 711/ QĐ-TTg ngày 13/6/2012.