The management of students’ self-study activities in credit training system

Van Dien Le

Main Article Content

Abstract

This article suggests some measures  in  managing  students’  self-study  activities in  credit training system,  namely: Changing the minds of managers, lecturers and students of self-study; Building qualified mentors guiding students to self-study  effectively; Managing  instructional innovations, testing and assessment to promote students’ self-study; Investing modern facilities, equipment and teaching aids suitable for credit training requirements to create favourable conditions for students’ self-study; And intensifying the supervision and evaluation of students’ self-study activities.

Article Details

References

[1]. Đặng Xuân Hải (2012), Kỹ thuật dạy học trong đào tạo theo học chế tín chỉ, NXB Bách khoa, Hà Nội.
[2]. Trần Thị Hương (2012), Dạy học tích cực, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[3]. Nguyễn Kỳ (1998), Quá trình dạy tự học, tự học, tự đào tạo, tư tưởng chiến lược của phát triển giáo dục Việt Nam, NXB Giáo dục.
[4]. Nguyễn Thanh Sơn (2012), “Quản lý hoạt động học tập của SV trong đào tạo theo hệ thống tín chỉ”, Thông tin Khoa học, Số 051, tr. 18-21.
[5]. Thủ tướng Chính phủ (2012), Chiến lược phát triển giáo dục 2011 - 2020, Quyết định số 711/ QĐ-TTg ngày 13/6/2012.