Using games in teaching physics
Main Article Content
Abstract
Game is a form of necessary activities, suitable for the psychological characteristics of students; it brings pleasure and excitement for students. Instructional game is a kind of positive intellectual activities, in which students’ potentials are all developed, background knowledge are expanded and well-consolidated. It is both entertaining and instructional. Game-based education is an approach that has been applied in schools in many countries around the world. Using games in teaching physics will contribute to innovative teaching methods towards making students’ perception positive.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Instructional games, physics
References
[2]. Đặng Thành Hưng (1994), Các biện pháp phát huy tính tích cực nhận thức của giáo sinh trong giờ lên lớp, Trung tâm giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Bùi Gia Thịnh (2003), Sách bài tập Vật lí 6, NXB Giáo dục.
[4]. Bùi Gia Thịnh (2004), Sách giáo khoa Vật lí 6, NXB Giáo dục.
[5]. Youtube, “Trò chơi câu hỏi và cách liên kết trang”. https://www.youtube.com/watch?v=neV2q9655EA.