Using games in teaching physics

Van Giao Le, Thi Thanh Tuyen Ngo

Main Article Content

Abstract

Game is a form of necessary activities, suitable for the psychological characteristics of students; it brings pleasure and excitement for students. Instructional game is a kind of positive intellectual activities, in which students’ potentials are all developed, background knowledge are expanded and well-consolidated. It is both entertaining and instructional. Game-based education is an approach that has been applied in schools in many countries around the world. Using games in teaching physics will contribute to innovative teaching methods towards making students’ perception positive.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Kim Chuyên (2012), Xây dựng và sử dụng trò chơi dạy học nhằm tích cực hóa hoạt động của sinh viên sư phạm trong dạy học môn Giáo dục học ở Trường Đại học Đồng Tháp, Đề tài khoa học và công nghệ cấp cơ sở,Trường Đại học Đồng Tháp, Đồng Tháp.
[2]. Đặng Thành Hưng (1994), Các biện pháp phát huy tính tích cực nhận thức của giáo sinh trong giờ lên lớp, Trung tâm giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Bùi Gia Thịnh (2003), Sách bài tập Vật lí 6, NXB Giáo dục.
[4]. Bùi Gia Thịnh (2004), Sách giáo khoa Vật lí 6, NXB Giáo dục.
[5]. Youtube, “Trò chơi câu hỏi và cách liên kết trang”. https://www.youtube.com/watch?v=neV2q9655EA.