Biện pháp quản lý hoạt động đào tạo giáo viên mầm non ở Trường Cao đẳng sư phạm Bà Rịa - Vũng Tàu

Hieu Tran, Thi Thu Van Nguyen

Main Article Content

Abstract

On the basis of analyzing  the current situation management of the preschool teacher training at  Ba Ria- Vung Tau Teacher Training College, the article proposes some feasible solutions to overcome the limitations having existed in teacher  training  management activities at school, aiming to contribute toward improving the training quality to satisfy the requirements of human resources for society in general and Ba Ria - Vung Tau province in particular.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006), Đề án đổi mới giáo dục đại học Việt Nam giai đoạn 2006 - 2020.
[2]. Bộ trưởng Giáo dục và Đào tạo (2008), Điều lệ Trường mầm non, Banh hành kèm theo quyết định số 14/2008/QĐ-BGDĐT ngày 07/4/2008, Hà Nội.
[3]. Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2000), Lý luận đại cương về quản lý, Hà Nội.
[4]. Hồ Văn Liên (2005), Tổ chức và quản lý giáo dục, NXB Giáo dục Hà Nội.
[5]. Cao Đức Tiến (1999), “Vấn đề đổi mới phương pháp đào tạo giáo viên”, Nghiên cứu Giáo dục, (Tháng 02).