Biện pháp quản lý hoạt động đào tạo giáo viên mầm non ở Trường Cao đẳng sư phạm Bà Rịa - Vũng Tàu
Main Article Content
Abstract
On the basis of analyzing the current situation management of the preschool teacher training at Ba Ria- Vung Tau Teacher Training College, the article proposes some feasible solutions to overcome the limitations having existed in teacher training management activities at school, aiming to contribute toward improving the training quality to satisfy the requirements of human resources for society in general and Ba Ria - Vung Tau province in particular.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
management, training, preschool teacher, preschool teacher training
References
[2]. Bộ trưởng Giáo dục và Đào tạo (2008), Điều lệ Trường mầm non, Banh hành kèm theo quyết định số 14/2008/QĐ-BGDĐT ngày 07/4/2008, Hà Nội.
[3]. Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2000), Lý luận đại cương về quản lý, Hà Nội.
[4]. Hồ Văn Liên (2005), Tổ chức và quản lý giáo dục, NXB Giáo dục Hà Nội.
[5]. Cao Đức Tiến (1999), “Vấn đề đổi mới phương pháp đào tạo giáo viên”, Nghiên cứu Giáo dục, (Tháng 02).