Narrative language in children's stories by Le Van Nghia

Kim Trang Bui1,
1 School of Social Sciences and Humanities, Can Tho University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Narrative language is essential for a narrative work, showing the writer's talent. The article examines and points out the features of the narrative language used in children stories by Le Van Nghia. The writer mainly uses the Southern language, but it is mixed with the languages of other regions and ethnic groups, creating Saigon culture diversity. Many school language materials were used to create a realistic picture of the life and activities of students in the South before 1975. In addition, the writer used interlacing the words of the narrator and the words of the character so that the children could express their own thoughts and feelings about friends and worries in life.

Article Details

References

Lại, N. Â. (2004). 150 từ điển thuật ngữ văn học. Hà Nội: NXB Văn học.
Lê, B. H., Trần, Đ. S., & Nguyễn, K. P. (2004). Từ điển thuật ngữ văn học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Lê, V. N. (2015). Chú chiếu bóng, nhà ảo thuật, tay đánh bài, và tụi con nít xóm nhỏ Sài Gòn năm ấy. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Trẻ.
Lê, V. N. (2016). Tụi lớp nhứt trường Bình Tây, cây viết máy và con chó nhỏ. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Trẻ.
Lê, V. N. (2020). Mùa tiểu học cuối cùng. Hà Nội: NXB Kim Đồng.
Nguyễn, V. L., & Lã, N. T. (2009). Văn học Việt Nam sau 1975 - những vấn đề nghiên cứu và giảng dạy. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, Đ. S., Trần, N. H., Đỗ, V. H., La, K. H., C. K. L., Nguyễn, T. N. M., Lê, T. M., Lê, L. O., & Nguyễn, T. H. P. (2018). Tự sự học lí thuyết và ứng dụng. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.