Narrative language in children's stories by Le Van Nghia
Main Article Content
Abstract
Narrative language is essential for a narrative work, showing the writer's talent. The article examines and points out the features of the narrative language used in children stories by Le Van Nghia. The writer mainly uses the Southern language, but it is mixed with the languages of other regions and ethnic groups, creating Saigon culture diversity. Many school language materials were used to create a realistic picture of the life and activities of students in the South before 1975. In addition, the writer used interlacing the words of the narrator and the words of the character so that the children could express their own thoughts and feelings about friends and worries in life.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Keywords
Children’s stories, Le Van Nghia, narrative language.
References
Lê, B. H., Trần, Đ. S., & Nguyễn, K. P. (2004). Từ điển thuật ngữ văn học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Lê, V. N. (2015). Chú chiếu bóng, nhà ảo thuật, tay đánh bài, và tụi con nít xóm nhỏ Sài Gòn năm ấy. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Trẻ.
Lê, V. N. (2016). Tụi lớp nhứt trường Bình Tây, cây viết máy và con chó nhỏ. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Trẻ.
Lê, V. N. (2020). Mùa tiểu học cuối cùng. Hà Nội: NXB Kim Đồng.
Nguyễn, V. L., & Lã, N. T. (2009). Văn học Việt Nam sau 1975 - những vấn đề nghiên cứu và giảng dạy. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, Đ. S., Trần, N. H., Đỗ, V. H., La, K. H., C. K. L., Nguyễn, T. N. M., Lê, T. M., Lê, L. O., & Nguyễn, T. H. P. (2018). Tự sự học lí thuyết và ứng dụng. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Kim Trang Bui, Narrative viewpoint in some children stories by Le Van Nghia , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 1 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)