Practice of comparative thinking skills education for 5-6 year-old preschool children in Cao Lanh City, Dong Thap Province

Thi Hong Khoa Nguyen1,
1 Faculty of Primary and Preschool, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Developing children's cooperation skills is a necessary and important task in the process of achieving the goals of preschool education, helping to develop their social communication capacity, affording them work together, and performing the task most effectively. The article mentions the concept of cooperation, the manifestation of cooperation skills of 5-6 year-old children through scientific discovery activities, and points out some advantages and disadvantages when training cooperation skills for this child group. We have proposed measures to practice cooperation skills for them through science discovery activities at kindergarten, such as: selecting appropriate educational contents from the preschool curriculum currently; building suitable rich environment; creating conditions for children to share experiences of cooperation; practising cooperation skills through situations. These methods contribute to improving the effectiveness of cooperation skills education for children.

Article Details

References

Clements, D. H., & Sarama, J. (2004), Engaging young children in mathematics: Standards for early childhood mathematics education, Mahwah, N.J: Lawrence Erlbaum Associates.
Đỗ, T. M. L. (2010a). Nghiên cứu phát triển khả năng so sánh cho trẻ mẫu giáo trong các hoạt động làm quen với Toán. Tạp chí Giáo dục, (251), 43-45.
Đỗ, T. M. L. (2011). Lí luận và phương pháp hình thành biểu tượng toán học sơ đẳng cho trẻ mầm non. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Đỗ, T. M. L. (2010b). Nghiên cứu phát triển các thao tác tư duy trong quá trình hình thành biểu tượng toán học cho trẻ mầm non. Tạp chí Giáo dục, số 235, tháng 6, 20-22.
Đỗ, T. M. L. (2010c). Nghiên cứu phát triển khả năng so sánh cho trẻ mẫu giáo trong các hoạt động làm quen với Toán. Tạp chí Giáo dục, số 251, 43- 45.
Đinh, T. N. (2001). Toán và Biện pháp hình thành các biểu tượng toán học cho trẻ mẫu giáo (Quyển 2). Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, Q. U. (chủ biên), Đinh, V. L., & Đinh, V. V. (2008). Tâm lí học đại cương. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Phạm, T. O. (2019). Giáo dục KNSS cho trẻ 5-6 tuổi qua hoạt động hình thành biểu tượng hình dạng. Luận án Tiến sĩ Giáo dục học. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Trần, T. P. (2006). Hình thành thao tác so sánh ở trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi qua tìm hiểu môi trường xung quanh. Luận án tiến sỹ Tâm lí học. Viện Tâm lí học. Hà Nội.
Trần, H. L. (2008). Cơ sở tâm lí học dạy học ngoại ngữ. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.