Reality and solution for educating patriotism in teaching national defense and securiry for students at Dong Thap University

Van Dien Tran1, , Thanh Sang Tieu1
1 Department of Physical Education - National Security and Defense Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Surveying 300 students taking the subject of National Defense and Security Education at Dong Thap University, this paper presents the current contents, teaching techniques, attitudes and ability to apply information technology among the faculty of National Defense Security Education as well as the students’ awareness of patriotism and activities for educating students’ patriotism at Dong Thap University. Thereby, the paper proposes fundamental solutions to enhance the quality of patriotism education for students at Dong Thap University in teaching National Defense and Security Education in the future.

Article Details

References

Đảng Cộng sản Việt Nam. (1997). Văn kiện Hội nghị lần thứ 2 BCH Trung ương khóa VIII. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2006). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ X. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Đoàn, M. D. (2004). Những giải pháp nhằm nâng cao chất lượng giáo dục truyền thống cho thanh, thiếu niên tỉnh Nghệ An. NXB Nghệ An.
Lương, Q. K. (1992). Giữ gìn và phát huy bản sắc văn hóa dân tộc, một nhu cầu phát triển của xã hội hiện đại”. Tạp chí Triết học, số 4, 10-16.
Trần, V. G. (2011). Giá trị tinh thần truyền thống của dân tộc Việt Nam. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia - Sự thật.
Trần, B. H. (2007). Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.