Designing electronic products used in sexual abuse preventing education for primary-school children

Van Loc Dinh, Thi My Duyen Pham, Thi Cuc Mai, Hoang An Nguyen

Main Article Content

Abstract

This article presents the designing of electronic products used in sexual abuse-preventing activities for primary school children, including websites, videos, games, and manuals. It aims to provide them related knowledge as well as developing their skills against sexual abuse. In addition, it can be used as reference for teachers and parents regarding these activities. The products have received positive feedback from parents and teachers. Particularly, the empirical results show that the products have contributed well to a better acquisition of knowledge in sexual abuse prevention among the target children.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Văn Giao, Nguyễn Hữu Quỳnh, Vũ Văn Tảo, Bùi Hiền (2001), Từ điển Giáo dục học, NXB Từ điển Bách khoa, Hà Nội.
[2]. Nguyễn Lan Hải (2016), Cẩm nang giáo dục giới tính, NXB Phụ nữ, Thành phố Hồ Chí Minh.
[3]. Dương Thị Diệu Hoa (2008), Tâm lí học phát triển, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Trần Thị Hương (2011), Dạy học tích cực, NXB Đại học Sư phạm, Thành phố Hồ Chí Minh.
[5]. Hoàng Phê (2010), Từ điển tiếng Việt, NXB Từ điển Bách khoa, Hà Nội.
[6]. Quốc hội (1999), Luật trẻ em, Hà Nội.
[7]. Quốc hội (2016), Luật hình sự, Hà Nội. [8]. Phạm Thị Thuý (2017), Cẩm nang phòng tránh bị xâm hại cho con, Saigonbooks, Thành phố Hồ Chí Minh.