The emotional expression of lines and shapes in Viet Nam’s engraved paintings

Hoang Trong Chau1, , Thi Chuc Linh Nguyen2
1 Dong Thap University
2 Student, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

This article presents the expressive values characteristic of lines and shapes in engraved paintings Vietnam. Thereby, it contributes to clearly feature the materials and visual language of  the arts in traditional engraved paintings.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Lương Tiểu Bạch (2005), Mỹ thuật Việt Nam hiện đại, NXB Mỹ thuật, Hà Nội.
[2]. Bảo tàng Mỹ thuật Thành phố Hồ Chí Minh (2010), Mỹ thuật hiện đại Việt Nam - Sưu tập của Bảo tàng Mỹ thuật Thành phố Hồ Chí Minh, NXB. Mỹ thuật, Hà Nội.
[3]. Phạm Thị Chỉnh (2005), Lịch sử mỹ thuật Việt Nam, NXB Đại học sư phạm.
[4]. Trương Hạnh (1997), Tranh khắc gỗ Việt Nam, NXB. Mỹ thuật, Hà Nội.
[5]. Đàm Luyện (2005), Giáo trình bố cục (Tập II), NXB Đại học Sư phạm.
[6]. Đặng Thị Bích Ngân (2012), Từ điển Mỹ thuật phổ thông, NXB Mỹ thuật, Hà Nội.
[7]. Quang Phòng, Trần Tuy (1996), Mỹ thuật hiện đại Việt Nam, NXB Mỹ thuật, Hà Nội.
[8]. Chu Quang Trứ, Phạm Thị Chỉnh, Nguyễn Thái Lai (1998), Lược sử Mỹ thuật và Mỹ thuật học, NXB Giáo dục.