Measures to educate 5-6 year-old children singing skills in preschool musical activities

Nu Dieu Hang Ton1,
1 The Pedagogical University, Da Nang University

Main Article Content

Abstract

Singing skills education is one of the basic objectives of musical activities in preschool education. It helps children be able to apply their knowledge, experience to singing well melodies and lyrics; breathing properly; pronouncing clearly lyrics and expressing emotions with music. The quality of musical activities for children aged 5-6 in kindergartens is based heavily on the type of approaches or measures used. Therefore, appropriately selecting and applying approaches, measures so as to improving music education generally and singing activities particularly, is very important for each preschool teacher.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Vụ Giáo viên (1992), Âm nhạc tập II, Hà Nội.
[2]. Phạm Thị Hoà, Ngô Thị Nam (2004), Giáo dục âm nhạc tập 1,2, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Ngô Thị Nam (1992), Phương pháp ca hát, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4]. Hoàng Thu (1997), “Ca hát trong cuộc sống trẻ thơ”, Nguyệt san Yêu Trẻ, số 64.
[5]. Nguyễn Ánh Tuyết (2005), Giáo dục mầm non - những vấn đề lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Sư Phạm.
[6]. Hoàng Văn Yến và Nhiều tác giả (1998), Bồi dưỡng âm nhạc cho GV mầm non, NXB Giáo dục.