Building and evaluating multiple-choice questions

Cong Danh Vo, Ngoc Quang Bui

Main Article Content

Abstract

The article describes theoretical bases for building and evaluating multiple-choice questions and reviews the literature of multiple-choice questions, including basic concepts, development timelines, advantages and disadvantages, steps to build relevant question banks and formula to evaluate the questions, etc. Also, it mentions the current practice of building and evaluating multiple-choice questions at University of Social Sciences and Humanities, Vietnam National University of Ho Chi Minh City, pointing out shortcomings and providing recommendations to optimally use this testing method at the concerned university.

Article Details

References

[1]. Bloom, B.S. (1956), Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: The Cognitive Domain, David McKay, New York.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Hướng dẫn biên soạn đề kiểm tra, ban hành kèm theo công văn số 8773/BGDĐT-GDTrH ngày 30/12/2010 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.
[3]. Ebel, R. L. (1965), Measuring Educational Achievement, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
[4]. Griffi n, J. P. (1997), An introduction to the RASCH model, University of Melbourne.
[5]. Gronlund, N. E. (1982), Constructing achievement tests (3rd ed.), Englewood Cliffs, New Jersey.
[6]. Osterlind, S. J. (1989), Constructing test items, Boston: Kluwer Academic.
[7]. Stodola, Q. & Stordahl, K. (1967), Basic educational tests and measurement, Science Research Associates, Chicargo.
[8]. Lý Minh Tiên (2004), Kiểm tra và đánh giá thành quả học tập của học sinh bằng TNKQ, NXB Giáo dục, Thành phố Hồ Chí Minh.
[9]. Lâm Quang Thiệp (2008), Trắc nghiệm và ứng dụng, NXB Khoa học và Kỹ thuật, Thành phố Hồ Chí Minh.
[10]. Dương Thiệu Tống (1995), Trắc nghiệm và đo lường thành quả học tập, NXB Khoa học và Kỹ thuật, Thành phố Hồ Chí Minh.