AUN-QA standards application to the training program at the University of Social Sciences and Humanities, Vietnam National University of Ho Chi Minh City: practice and experience

Duy Mong Ha Nguyen, Thi Thi Thu Nguyen, Ngoc Quang Bui

Main Article Content

Abstract

The paper presents the context of regional integration amid globalization when applying AUN-QA standards, currently considered fairly suitable for training programs evaluation at Vietnamese universities, such as to improve training quality, guarantee prestige of training programs and universities in the integration trend with plenty of cooperation opportunities and interconnections together with competitive factors. Thereby, the authors present practical application of self- and external evaluation to training programs under the AUN-QA at the University of Social Sciences and Humanities, VNU-HCM to identify problems and suggest recommendations for the optimal application of AUN at the university in the future.

Article Details

References

[1]. AUN (2011), Guide to AUN Actual Quality Assessment at Programme Level, ASEAN University Network, Bangkok.
[2]. Betts, Mick & Smith, Robin (1998), Developing the Credit-based Modular Curriculum in Higher Education, Falmer Press, Taylor & Francis Inc, USA.
[3]. Diamond, Robert M. (1998), Xay dựng và đánh giá mon học và chương trình học - NXB Jossey Bass Inc, San Francisco, Tài liệu dịch thuật của Trung tâm đào tạo khu vực của SEAMEO tại Việt Nam, Thành phố Hồ Chí Minh.
[4]. Dimmock, Clive & Walker, Allan (2005), Educational Leadership - Culture and Diversity, SAGE Publications Ltd, New Delhi.
[5]. Phạm Thành Nghị (2000), Quản lý chat lượng giáo dục đại học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[6]. Lâm Quang Thiệp, P. G. Altbach & D. B. Johnstone, Johnstone D.B., Altbach P.G. (2006), Giáo dục đại học Hoa Kỳ, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[7]. Ton, Vroeijenstijn (2008), Sổ tay áp dụng Bộ tieu chuẩn chat lượng AUN trong tự đánh giá chương trình đào tạo, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.