Developing resources to effectively communicate life values educationally to young generation

Dieu Ngoc Nguyen1,
1 Education and Times Newspaper

Main Article Content

Abstract

If the communication of life values education to college, university students is invested adequately in sources of human beings and facilities, it will result in good gains, somehow addressing challenges of life values education, and thus meet requirements of developing comprehensive humans, embedded with Vietnam traditional cultural values in international integration context. The paper discusses requirements of communicating life values education, and advocates solutions to develop human resources and facilities, as such to ensure the effective communication of life values education to young generation in the current context.

Article Details

References

[1]. Đặng Quốc Bảo – Vũ Quốc Chung (đồng chủ biên) (2013), Một số vấn đề lý luận và thực tiễn về lãnh đạo và quản lý giáo dục trong thời kỳ đổi mới, NXB Văn hóa thông tin.
[2]. Phạm Minh Hạc (2010), Giá trị học - Cơ sở lý luận góp phần đúc kết, xây dựng hệ giá trị chung của con người Việt Nam thời nay, NXB Giáo dục.
[3]. Phạm Minh Hạc (2013), “Giáo dục giá trị xây dựng văn hóa học đường”, Tạp chí Đại học Sài Gòn, (số 17), tr. 5-12.
[4]. Vũ Đình Hòe chủ biên (2000), Truyền thông đại chúng trong công tác lãnh đạo quản lý, NXB Chính trị quốc gia.
[5]. Nguyễn Công Khanh chủ biên – Nguyễn Thị Kim Liên (2012), Giáo dục giá trị sống và phát triển kỹ năng sống, NXB Hà Nội.
[6]. Trần Ngọc Tăng (2001), Vai trò truyền thông đại chúng trong giáo dục thẩm mỹ ở nước ta hiện nay, NXB Chính trị Quốc gia.