Developing resources to effectively communicate life values educationally to young generation
Main Article Content
Abstract
If the communication of life values education to college, university students is invested adequately in sources of human beings and facilities, it will result in good gains, somehow addressing challenges of life values education, and thus meet requirements of developing comprehensive humans, embedded with Vietnam traditional cultural values in international integration context. The paper discusses requirements of communicating life values education, and advocates solutions to develop human resources and facilities, as such to ensure the effective communication of life values education to young generation in the current context.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Solutions, human resources, facilities, educational communication, life values.
References
[2]. Phạm Minh Hạc (2010), Giá trị học - Cơ sở lý luận góp phần đúc kết, xây dựng hệ giá trị chung của con người Việt Nam thời nay, NXB Giáo dục.
[3]. Phạm Minh Hạc (2013), “Giáo dục giá trị xây dựng văn hóa học đường”, Tạp chí Đại học Sài Gòn, (số 17), tr. 5-12.
[4]. Vũ Đình Hòe chủ biên (2000), Truyền thông đại chúng trong công tác lãnh đạo quản lý, NXB Chính trị quốc gia.
[5]. Nguyễn Công Khanh chủ biên – Nguyễn Thị Kim Liên (2012), Giáo dục giá trị sống và phát triển kỹ năng sống, NXB Hà Nội.
[6]. Trần Ngọc Tăng (2001), Vai trò truyền thông đại chúng trong giáo dục thẩm mỹ ở nước ta hiện nay, NXB Chính trị Quốc gia.