Một số giải pháp quản lý hợp tác đào tạo giữa các trường trung cấp nghề với doanh nghiệp ở tỉnh Kiên Giang
Main Article Content
Abstract
Grasping the guidelines, laws and policies of the Party and the Government on education and training for the human resource development, over the past years, Kien Giang province has concretized and promulgated many regulations and policies to create more favorable conditions for the development of human resources in the province. However, vocational training has not been tightly linked to the needs of the society and businesses because of low quality of workmanship and job skills. Hence, conducting a survey to evaluate the reality to find positive solutions to this issue to improve the efficiency of cooperation between the training schools and businesses is an urge.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
grasping, concretized, promulgated, efficiency, vocational training, training schools, businesses
References
[2]. Bộ Lao động-Thương binh và Xã hội, Hội nghị dạy nghề đáp ứng nhu cầu doanh nghiệp, Hà Nội, tháng 5/2008.
[3]. Bộ Lao động-Thương binh và Xã hội (2007), Văn bản quy phạm pháp luật về dạy nghề, NXB Giáo dục.
[4]. Trần Khánh Đức (2002), Sư phạm kỹ thuật, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Văn Hộ (2007), Xu hướng phát triển giáo dục, Tài liệu dùng cho học viên cao học Quản lý giáo dục, Thái Nguyên.
[6]. Học viện Quản lý giáo dục, Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006), Quản lý giáo dục và đào tạo, quyển II, phần III, Hà Nội.
[7]. Mai Hữu Khuê (1982), Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lý, NXB Lao động, Hà Nội.
[8]. Trần Kiểm (2004), Khoa học quản lý giáo dục, một số vấn đề lý luận và thực tiễn, NXB Giáo dục.
[9]. Nguyễn Anh Tuấn (2007), Hoàn thiện và đổi mới các biện pháp quản lý đào tạo nghề của trường trung học công nghiệp quốc phòng trong giai đoạn hiện nay (từ năm 2007 đến năm 2015) , Luận văn Thạc sỹ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[10]. Ủy ban nhân dân tỉnh Kiên Giang (2013), Tình hình triển khai thực hiện chính sách, pháp luật về dạy nghề.