Biện pháp hình thành thói quen tự vệ sinh thân thể cho trẻ mẫu giáo 4 - 5 tuổi ở trường mầm non tỉnh Đồng Tháp

Thi Binh An Ngo

Main Article Content

Abstract

In recent years, the number of pre-school age children attending schools has been dramatically increasing. Along with this, epidemic diseases in children have been happening more diversely and complicatedly, meanwhile children are easily susceptible to these diseases because of their low physical resistance. Hence, it is necessary to form habits of personal hygiene for children. This article aims to introduce some measures applicable as extracurricular exercises integrated into the daily activities and effective models of contests in which children have to perform acts of personal hygiene.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Thị Phong, Trần Thanh Tùng (2001), Vệ sinh trẻ em, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2]. Nguyễn Ánh Tuyết, Nguyễn Như Mai, Đinh Kim Thoa (2002), Tâm lý học trẻ em lứa tuổi mầm non, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Trần Thị Ngọc Trâm, Lê Thu Hương, Lê Thị Ánh Tuyết (2009), Hướng dẫn tổ chức thực hiện chương trình giáo dục mầm non, mẫu giáo nhỡ (4 - 5 tuổi), NXB Giáo dục Việt Nam.
[4]. Đinh Văn Vang (2008), Giáo trình giáo dục học mầm non, NXB Giáo dục.