Hiệu quả từ loại hình trường phổ thông dân tộc bán trú trên địa bàn huyện KonPlông, tỉnh Kon Tum

Ngoc Hai Phan

Main Article Content

Abstract

Over the past years, to implement the policy of school diversification in order to maximize the number of students to schools, Kon Plong District of Kon Tum Province has put the model of ethnic day boarding schools in action in remote areas of the district to give students who have to travel over tens of kilometers on mountainous paths to schools favourable conditions to study better. As a result, the quantity of students to schools has dramatically increased, the quality of education has been more and more improved and this has been gradually contributing towards the social-economic development of the district responding to the requirements of radically and comprehensively innovating education and training.

Article Details

References

[1]. Sở Giáo dục và Đào tạo Kon Tum, Báo cáo tổng kết năm học 2012 – 2013.
[2]. Phạm Huy Trà (2010), Mô hình quản lý trường phổ thông dân tộc bán trú ở các xã đặc biệt khó khăn tỉnh Hà Giang, Luận văn thạc sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Thái Nguyên.
[3]. Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện KonPlông, Báo cáo tổng kết các năm học từ 2010 – 2013.