Khó khăn tâm lý trong quá trình học tập ở lưu học sinh nước ngoài đang học đại học ở Thừa Thiên Huế

Van Toan Dong

Main Article Content

Abstract

The research result shows that Laos students have met many psychological difficulties in study. There are many subjective and objective reasons for the concerned difficulties. Accordingly, the study offers and experiments some suggestions to help Laos students to overcome psychological difficulties in performing the tasks of learning and improve learning outcomes in Vietnam.

Article Details

References

[1]. Trần Thị Tú Anh (2010), Ứng phó với khó khăn trong học tập của sinh viên thiệt thòi Đại học Huế, Đề tài dự án PHE, Đại học Huế.
[2]. Carver, C.S., Scheier, M.F & Weintraub (1989), "Assessing coping strategies: A theoretically based approach", Journal of Personality and Social Psychology.
[3]. Lazarus, R. S. (1966), Psychological stress and coping process, New York: McGraw- Hill.
[4]. Nguyễn Thạc, Phạm Thành Nghị (2009), Tâm lý học sư phạm đại học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[5]. Đồng Văn Toàn (2010), "Những khó khăn tâm lý trong giao tiếp của LHS Lào đang học ở Trường Cao đẳng Sư phạm Thừa Thiên Huế", Tạp chí Tâm lý học, số 10.
[6]. Nguyễn Quang Uẩn (2004), Tâm lý học đại cương, NXB Đại học Quốc Gia Hà Nội.
[7]. Williams, K. & De Lisi, A. M. (2000), "Coping strategies in adolescents", Journal of Applied Developmental Psychology.
[8]. Nguyễn Như Ý (1998), Đại từ điển tiếng Việt, Bộ Giáo dục và Đào tạo, Trung tâm ngôn ngữ và văn hóa Việt Nam, NXB Văn Hóa Thông tin.