Tập trung xây dựng một hệ thống giáo dục đại học đa dạng, phân tầng đáp ứng yêu cầu nhân lực cho sự nghiệp công nghiệp hoá, hiện đại hoá ở Việt Nam trong những thập niên đầu của thế kỷ XXI
Main Article Content
Abstract
Mastering the content of the Resolution of the 11th National Party Congress of continuing to implement the nation’s goal of creating a foundation for the nation to become a modern-oriented industrialized country by 2020 and of the Government’s Resolution N0. 14/2005/NQ-CP of comprehensively and radically innovating higher education in Vietnam – period 2006 - 2020, this article aims to analyze strategic issues of investment including scale, quality and stratification of investment as well level and training career structures as the basis to propose solutions and appropriate measures for higher education in Vietnam the early decades of the twenty-first century.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[2]. Gross enrolment ratio - Tertiary Education (ISCED 5 and 6).
[3]. Lê Viết Khuyến (2001), "Về định hướng chiến lược đào tạo nguồn nhân lực cho sự nghiệp công nghiệp hóa, hiện đại hóa ở Việt Nam", Tạp chí Giáo dục, số 11 (8/2001 ).
[4]. Phạm Phụ (2010), Về khuôn mặt mới của Giáo dục đại học Việt Nam (T.2), NXB Đại học Quốc gia, Thành phố Hồ Chí Minh.
[5]. SEAMEO RIHED & UNESCO PROAP (1998), Handbook on Diplomas, Degrees and other Certificates in Higher Education in Asia and the Pacific.
[6]. World Bank 2012.