Rèn luyện kĩ năng thiết kế kế hoạch bài học Tiếng Việt cho sinh viên sư phạm Ngữ văn

Thi Bo Nguyen1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Developing skills of designing Vietnamese language lesson plans plays a very important role in training students of Philology Education. In reality, however, this has not obtained sound practices. Consequently, it needs a consistent procedure to develop the target skills for students involved. This procedure should have 6 major phases: providing necessary knowledge of designing Vietnamese language lesson plans; referring to sample lesson plans; developing related sub-skills; designing specific lessons of Vietnamese language; practicing these lesson plans via teaching rehearsal; reflecting and perfecting and then again the procedure with new lesson plans. These phases should be thoroughly and consistently implemented.

Article Details

References

[1]. Phạm Trung Thanh (2003) (chủ biên), Nguyễn Thị Lý, Rèn luyện nghiệp vụ sư phạm thường xuyên. Nxb Đại học Sư phạm Hà Nội
[2]. Vụ Giáo dục Trung học (2007), Những vấn đề chung về đổi mới giáo dục Trung học cơ sở môn Ngữ văn. Nxb Giáo dục, Hà Nội
[3]. Nguyễn Hữu Châu, Nguyễn Văn Cường, Trần Bá Hoành, Nguyễn Bá Kim, Lâm Quang Thiệp (2007), Đổi mới nội dung và phương pháp đào tạo giáo viên Trung học cơ sở theo chương trình CĐSP mới, Dự án đào tạo giáo viênTHCS Hà Nội.