Nâng cao năng lực cạnh tranh của Ngân hàng Phát triển nhà Đồng bằng sông Cửu Long, chi nhánh Kiên Giang

Thi Kim Anh Nguyen, Kim Ha Vuong

Main Article Content

Abstract

The aim of this research paper is to evaluate the competitiveness of Mekong Housing Bank - Kien Giang Branch (MHB Kien Giang) accordant to the evaluated criteria of competitiveness of bank industry. It focuses on services of MHB Kien Giang, in comparison with general statistics from commercial banks in Kien Giang province. The research is both quantitative and qualitative, using the matrix of competitive pictures to evaluate MHB Kien Giang’s competiveness in comparison with its main competitors in the province. The findings point out advantages and disadvantages to be overcome as well as opportunities and potential risks in the business environment. Accordingly, it proposes solutions to improve the competitiveness of MHB Kien Giang.

Article Details

References

1]. Phạm Hoài Bắc (2010), “Quan điểm và giải pháp đào tạo nguồn nhân lực chất lượng cao cho ngành Ngân hàng Việt Nam”, Tạp chí Ngân hàng, (số 24 tháng 12/2010), tr 22-25.
[2]. Đặng Hữu Mẫn (2010), “Năng lực cạnh tranh của các ngân hàng thương mại Việt Nam- Thực trạng và những đề xuất cải thiện”, Tạp chí Khoa học và công nghệ- Đại học Đà Nẵng, (số 6(41).2010).
[3]. Michael E. Porter (1985), Competitive Advantage, Nguyễn Phúc Hoàng (dịch): Lợi thế cạnh tranh, NXB Trẻ, TP. Hồ Chí Minh.
[4]. Michael E. Porter (1980), Competitive Strategy, Nguyễn Ngọc Toàn (dịch): Chiến lược cạnh tranh, NXB Trẻ, TP. Hồ Chí Minh.
[5]. NHNN CN Kiên Giang, “Cân đối nguồn vốn – sử dụng vốn các ngân hàng trên địa bàn toàn ngành”, Báo cáo của Ngân hàng Nhà Nước Tỉnh Kiên Giang, tháng 06/2011.
[6]. Nguyễn Thanh Phong (2009), “Năng lực cạnh tranh của ngân hàng thương mại Việt Nam trong điều kiện hội nhập kinh tế quốc tế”, Tạp chí Phát triển kinh tế, (Số 223- tháng 5/2009).