Managing internal inspection activities in secondary schools in Thot Not district, Can Tho city
Main Article Content
Abstract
Internal inspection (Internal Audit) is one basic management. Managing internal audit activities at junior high schools is the essential task that requires Principles to fully and deeply understand the activities of administrators (Administrators, teachers, staff, and school organizations). Therefore, the management of these activities in secondary schools in Thot Not district, Can Tho city cannot fall outside the functions and tasks of managers at these educational establishments. With this in mind, the author summarizes the current situation of management of internal audit activities, thereby proposing management measures to constructively improve the efficiency on these issues at secondary schools in Thot Not district, Can Tho city.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Internal inspection, management, secondary school.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2013). Thông tư 39/2013/TT-BGDĐT ngày 04 tháng 12 năm 2013 của Bộ Giáo dục và Đào tạo hướng dẫn về thanh tra chuyên ngành trong lĩnh vực giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Quyết định số 2161/QĐ-BGDĐT ngày 26 tháng 6 năm 2017, ban hành Kế hoạch thực hiện mục tiêu phát triển bền vững lĩnh vực Giáo dục và Đào tạo đến năm 2025 và định hướng đến năm 2030.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT, tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông Chương trình tổng thể.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Công văn số 3950/ BGDDT-TTr, ngày 10 tháng 9 năm 2021 về việc hướng dẫn công tác thanh tra, kiểm tra năm học 2021 - 2022 đối với giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên.
Đặng Quốc Bảo và Phạm Minh Giản. (2020). Tổ chức quản lý giáo dục và trường học. Hà Nội: NXB Thông tin và truyền thông.
Trương Tấn Đạt, Trần Văn Đạt, Trần Đại Nghĩa và Hồ Văn Thống. (2022). Thanh tra, kiểm tra và đánh giá trong quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.