Currently managing cognitive education activities for kindergarten children in public kindergartens in Ninh Kieu district, Can Tho city
Main Article Content
Abstract
In reality, the management of cognitive education activities for kindergarten children still faces limitations: The alignment of content and teaching methods is not yet appropriate, and teachers lack flexibility and creativity. The teaching content does not cater to children’s individual characteristics, age, and needs. Additionally, the availability of materials and toys does not meet the requirements for enhancing the quality of educational activities. Based on a survey conducted through questionnaires and direct interviews, this study analyzes the difficulties in cognitive education activities for kindergarten children in public kindergartens in Ninh Kieu District, Can Tho City.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Cognitive education, kindergarten, preschool, management of educational activities.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31 tháng 12 năm 2020, Điều lệ trường mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13 tháng 04 năm 2021, Chương trình giáo dục mầm non.
Đinh Văn Vang. (2020). Hướng dẫn giáo viên mầm non chuẩn bị cho trẻ 5 tuổi sẵn sàng vào lớp một. NXB Giáo dục Việt Nam.
Hoàng Thị Thu Hương. (2013). Tăng cường năng lực tổ chức các họat động giáo dục của giáo viên (quyển 2). Module 22- Ứng dụng phương pháp dạy học tích cực trong lĩnh vực phát triển nhận thức. NXB Giáo dục Việt Nam.
Lê Thanh Hà và Nguyễn Thanh Giang. (2010). Hướng dẫn bé làm quen với toán qua các trò chơi theo chương trình giáo dục mầm non mới. (Tài liệu dành cho giáo viên mầm non). Vụ giáo dục mầm non.
Lê Thị Kim Liên. (2015). Bé học toán qua các hoạt động với chủ đề thực vật. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Cẩm Bích. (2013). Tài liệu bồi dưỡng phát triển năng lực nghề nghiệp giáo viên. Module mầm non 20 - Phương pháp dạy học tích cực trong giáo dục mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Hồng Liên. (2015). Quản lý hoạt động giáo dục nhận thức cho trẻ mẫu giáo trong trường mẫu giáo. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 7, 61-66.
Nguyễn Thị Hồng Khoa. (2023). Thực trạng giáo dục kĩ năng so sánh cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi tại thành phố Cao Lãnh, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(1), 3-12. https://doi.org/10.52714/dthu.12.1.2023.1013.
Phòng Giáo dục và Đào tạo quận Ninh Kiều. (2022). Báo cáo số 514/BC-PGDĐT ngày 30 tháng 8 năm 2022 của Phòng Giáo dục và Đào tạo quận Ninh Kiều về Tổng kết năm học 2021-2022, phương hướng, nhiệm vụ trọng tâm năm học 2022-2023.