Current management of Natural Science teacher training activities in middle schools Ninh Kieu district, Can Tho city

Thanh Hau Tieu1,
1 Postgraduate, Đong Thap University

Main Article Content

Abstract

The training of secondary school teachers of Natural Sciences is an important task to improve teachers’ capacity. Teachers have access to the latest knowledge and modern teaching methods in this field, providing them with appropriate tools and materials to improve teaching abilities towards an interactive and hands-on teaching model. In addition, it creates favorable conditions for cooperation and sharing of experiences among teachers, contributing to building a quality educational environment, encouraging sustainable development and success for students. But, reality shows that today many middle school teachers do not have enough in-depth knowledge and teaching skills for innovation. With 140 respondents participating in the survey, including 30 administrators and 110 teachers in Ninh Kieu district secondary schools, it has been shown that the current status of management of natural science teacher training activities still has many shortcomings.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 20/2018/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 8 năm 2018 quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGD-ĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ Giáo dục và Đào tạo Ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15 tháng 9 năm 2020 của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Nguyễn Văn Đệ. (2014). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội nước Cộng hòa XHCN Việt Nam. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019.