Assessing the quality of course material services at Can Tho University of Medicine and Pharmacy library
Main Article Content
Abstract
This article aims to evaluate students' satisfaction with the quality of library services providing course materials, identify influencing factors, and propose improvement solutions. The study employs a cross-sectional descriptive method with survey data collected from 1.997 students enrolled in the 43 - 48 courses from May 2023 to May 2024. The results show that 66.9% of students are satisfied with the services; however, several factors affecting service quality include deficiencies in document diversity and currency, challenges in electronic resource accessibility, and concerns regarding service quality and support provision by library staff. The results of the study will contribute to providing recommendations for the Library to enhance the quality of its services, effectively support training activities, and scientific research at the Can Tho University of Medicine and Pharmacy.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Course materials, service quality, university students, university library
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2024). Thông tư 01/2024/TT-BGDĐT ban hành Chuẩn cơ sở giáo dục đại học. Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Đoàn, Q. H. (2022). Vai trò của giáo trình và tài liệu tham khảo môn học dạng điện tử trong xu thế giảng dạy trực tuyến của các trường đại học Việt Nam. Tạp chí Thông tin và Tư liệu, 2, 40-44.
Hoàng, V. M., & Lưu, N. H. (2020). Phương pháp chọn mẫu và tính toán cỡ mẫu trong nghiên cứu khoa học sức khỏe (Tập 2). Hà Nội: Trường Đại học Y tế công cộng.
Huỳnh, T. T., & Đoàn, Q. H. (2020). Giải pháp tăng mức độ đáp ứng về giáo trình, tài liệu tham khảo môn học tại Trung tâm học liệu Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Thông tin và Tư liệu, 5, 29-34.
Julie, E. I. (2012). Utilization of reference books by students: A case study of Covenant University, Nigeria. Chinese Librarianship: An International Electronic Journal, 34, 38-56.
Myers, C. S. (2022). Copyright and Course Reserves: Legal Issues and Best Practices for Academic Libraries. UK: Bloomsbury Publishing.
Nguyễn, C. T. (2016). Nhu cầu học liệu của sinh viên Trường Đại học Khoa học xã hội và Nhân văn - Kỷ yếu hội thảo Tiền đề để xây dựng học liệu mở đáp ứng yêu cầu đào tạo theo tín chỉ. Xây dựng nền tảng học liệu mở cho giáo dục đại học Việt Nam: đề xuất chính sách, tạo lập cộng đồng và phát triển giải pháp công nghệ. Hà Nội: Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn Hà Nội, 413-424.
Nguyễn, T. N., & Trần, T. T. (2022). Bộ sưu tập tài liệu môn học đối với chất lượng đào tạo và nghiên cứu khoa học trong môi trường giáo dục đại học ở Việt Nam. Tạp chí Thông tin và tư liệu, 1, 22-29.
Nguyễn, T. T. H. (2016). Giải pháp nâng cao chất lượng học liệu các môn lý luận chính trị theo tín chỉ trong các trường đại học ở Việt Nam. Tạp chí Thông tin và tư liệu, 3, 33-38.
Nguyễn, V. H. (2008). Thư viện trường đại học với công tác phát triển học liệu phục vụ đào tạo theo tín chỉ. Tạp chí Thông tin và Tư liệu, 1/2008, 30-34.
Pitts-Noggle, S., & Rafferty, R. (2017). Investigating textbook reserves: A case study of two models for reserves collections. College & Research Libraries, 66-79. https://doi.org/doi:10.5860/crl.78.1.66.
Zakharov, W., Gerrish, T., Li, H., Davis, A. L., & Little, E. (2022). Exploring the electronic course reserves management and reading list tool leganto through the lenses of academic librarians and instructors. Journal of Library & Information Services in Distance Learning, 16(2), 168-180. https://doi.org/10.1080/1533290X.2022.2112801.