Improving teaching quality in the subject course of General Art Staging Methods for students in Musical Education: A case study in the Daklak College of Art and Culture
Main Article Content
Abstract
Methods of general art staging is a core subject in the training curriculum for students of the musical education program in the college and university. Using the practical experiences in the training classes, we develop solutions and provide a technical framework to improve the quality of teaching the subject course Methods of General Art Staging for musical students in different training levels.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Art program, general art, musical education, staging, staging method
References
Đào, N. M. (2012). Giáo trình Phân tích âm nhạc. Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch, Nhạc viện Thành phố Hồ Chí Minh.
Lê, N. C. (2009). Phương pháp đạo diễn chương trình nghệ thuật tổng hợp. Hà Nội: NXB Văn hóa Thông tin.
Lê, N. K. (2006). Đạo diễn các chương trình nghệ thuật. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Lê, A. T. (2007). Dàn dựng chương trình âm nhạc tổng hợp. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, A. T. (2014). Dàn dựng các chương trình nghệ thuật cho SV. Hà Nội: Trường Đại học Sư phạm Nghệ thuật Trung Ương.