Improving teaching quality in the subject course of General Art Staging Methods for students in Musical Education: A case study in the Daklak College of Art and Culture

Thi Diem Trinh Hoang1, , Thi Nam Phuong Hoang2
1 Faculty of Education, College of Education, Hue City, Vietnam
2 Faculty of Music-Dance, Dak Lak College of Culture and Arts, Buon Me Thuot City, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Methods of general art staging is a core subject in the training curriculum for students of the musical education program in the college and university. Using the practical experiences in the training classes, we develop solutions and provide a technical framework to improve the quality of teaching the subject course Methods of General Art Staging for musical students in different training levels.

Article Details

References

Dương, V. Á., & Đức, T. (2000). Tổ chức và dàn dựng chương trình biểu diễn ở cơ sở. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Đào, N. M. (2012). Giáo trình Phân tích âm nhạc. Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch, Nhạc viện Thành phố Hồ Chí Minh.
Lê, N. C. (2009). Phương pháp đạo diễn chương trình nghệ thuật tổng hợp. Hà Nội: NXB Văn hóa Thông tin.
Lê, N. K. (2006). Đạo diễn các chương trình nghệ thuật. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Lê, A. T. (2007). Dàn dựng chương trình âm nhạc tổng hợp. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, A. T. (2014). Dàn dựng các chương trình nghệ thuật cho SV. Hà Nội: Trường Đại học Sư phạm Nghệ thuật Trung Ương.