Training cooperation skills for 4-5 years old preschool children through themed role-play games at Cao Lanh city, Dong Thap province

Thi Kim Anh Le1, Kieu Nhu Ngoc Doan2, , Thi Tuoi Nguyen2
1 Faculty of Primary and Pre-School Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Student, Faculty of Primary and Pre-School Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Training children's cooperation skills is one of the important factors and a necessary task for preschool education. Especially training cooperation skills for 4-5 year old preschoolers through themed role-playing games because at this time children need cooperation development, want to share and exchange experience to solve practical problems. Thereby, children need to be independent, proactive, and creative in using their inherent knowledge, skills, and experience to interact with friends and people around for problem-solving. Our article studies the expressions of cooperation skills of 4-5 year old preschool children and proposes methods to train their cooperation skills through themed role-playing games in some preschools in Cao Lanh city, Dong Thap province.

Article Details

Author Biography

Thi Tuoi Nguyen, Student, Faculty of Primary and Pre-School Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Student of class DHGDMN20B, Dong Thap University

References

Đinh, V. V. (2009). Giáo trình Tổ chức hoạt động vui chơi cho trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam. Truy cập từ https://thuvien.sptwnt.edu.vn/Ebookview.aspx?id=2020031001001.
Nguyễn, A. T. & cs. (1994). Tâm lý học lứa tuổi Mầm non. NXB Đại học Sư phạm. Truy cập từ https://cmavn.org/wpcontent/uploads/2015/09/tam-ly-hoc-mam-non.pdf.
Nguyễn, T. H. (2015). Tổ chức các hoạt động giáo dục trong trường mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn. T. K. (2019). Một số vấn đề cơ bản về kỹ năng làm việc hợp tác. Trường Cao đẳng Sư phạm Nam Định. https://www.zun.vn/tai-lieu/mot-so-van-de-co-ban-ve-ki-nang-lam-viec-hop-tac-59794/.
Nguyễn, T. M. T. & cs. (2017). Giáo dục kĩ năng hợp tác cho trẻ mẫu giao 5-6 tuổi: Xu hướng trên thế giới và vận dụng vào Việt Nam. Tạp chí Khoa học Giáo dục, Số 144 (Tháng 9/2017), 84-87. Truy cập từ http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/144_2017-84-87.pdf.
Vũ, T. N. (2016). Những biểu hiện kĩ năng hợp tác của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong các hoạt động ở trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt (tháng 5), 104-106.
Vũ T. N. (2016). Giáo dục kĩ năng hợp tác trong trò chơi đóng vai có chủ đề cho trẻ 5-6 tuổi ở trường mầm non. Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. Truy cập từ https://luanvan.net.vn/luan-van/luan-van-giao-duc-ky-nang-hop-tac-trong-tro-choi-dong-vai-co-chu-de-cho-tre-5-6-tuoi-o-truong-mam-non-77128/.