Managing advanced Informatics training activities for gifted students at primary schools in My Tho city, Tien Giang province

Van Phu Huynh1,2, , Van Hieu Tran3
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Nguyen Hue Primary School, My Tho city, Tien Giang province, Vietnam
3 Department of Psychology and Education, University of Education, Hue University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article is based on an analysis of the current state of managing advanced training activities for gifted students in Informatics at primary schools. Data were collected from 50 administrators and 102 teachers working in primary schools in My Tho City, Tien Giang Province. Using descriptive statistical methods, reliability assessment of the measurement scale, survey methods, interviews, and expert consultations, the results indicate the current state of managing advanced training activities for gifted students in Informatics through a functional approach. This includes planning, organizing, directing, and evaluating the advanced training activities for gifted students in Informatics at primary schools. The study proposes four measures to enhance the quality of management on the involved issues in My Tho city, Tien Giang province.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng yêu cầu công nghiệp hoá, hiện đại hoá trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT ban hành Chương trình giáo dục phổ thông mới.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 28/2020/TT-BGDĐT ngày 04/9/2020 về ban hành Điều lệ trường tiểu học.
Hội đồng Quốc gia chỉ đạo Biên soạn Từ điển Bách khoa Việt Nam. (2005). Từ điển bách khoa Việt Nam. NXB Từ điển Bách khoa.
Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, T. M. L (2003). Những cơ sở lý luận quản lý giáo dục, Tài liệu giảng dạy cao học quản lý giáo dục, đại học giáo dục. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, T. M. L. (2010). Đại cương Khoa học quản lý. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, V. Đ. (Chủ biên), & Phan T. N. (2013). Phát triển năng lực nghiên cứu khoa học cho đội ngũ giáo viên - những vấn đề lý luận và thực tiễn. NXB Giáo dục Việt Nam.
Phòng Giáo dục và Đào tạo thành phố Mỹ Tho. (2023). Báo cáo tổng kết năm học 2022 - 2023, thành phố Mỹ Tho, tỉnh Tiền Giang.
Trương, T. Đ. (Chủ biên), Trần, V. Đ., Trần, Đ. N., & Hồ, V. T. (2022). Thanh tra, kiểm tra và đánh giá trong quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, T. H. (2022). Dạy học tích cực. NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.