Dong Thap University students’ awareness of greenhouse gas emissions and climate change

Thanh Nhi Nguyen1, Thanh Thao Nguyen2, Diem Kieu Le3,
1 Dong Thap University
2 1Sinh viên ĐHKHMT21A, Khoa Nông Nghiệp, Tài Nguyên và Môi Trường, Trường Đại học Đồng Tháp
3 Faculty of Agriculture, Natural Resources and Environment, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The study on awareness of greenhouse gas emissions, climate change, and solutions to reduce greenhouse gas emissions among students at Dong Thap University was conducted by surveying 576 full-time students majoring in different 19 disciplines. The survey results show that these students have a decent understanding of the concepts and impacts of greenhouse gases and climate change and their impacts locally and at the university. However, some of them gain insufficient knowledge about greenhouse gases, such as types of greenhouse gases, impacts, or measures to reduce greenhouse gas emissions. The rate of students who have never participated in greenhouse gas emission reduction activities at the university is relatively high. Therefore, the university should have solutions to integrate knowledge about greenhouse gases and climate change into the curriculum, increase and diversify extracurricular activities, and practice green activities to reduce greenhouse gas emissions right on campus. Also, students should be active and proactive in learning, acquiring knowledge, and participating in activities related to reducing greenhouse gas emissions organized by the School and locality, contributing significantly to the goal of "Net Zero" in 2050 Vietnam and limiting climate change globally.

Article Details

Author Biographies

Thanh Nhi Nguyen, Dong Thap University

Sinh viên ĐHKHMT21A, Khoa Nông Nghiệp, Tài Nguyên và Môi Trường, Trường Đại học Đồng Tháp

Student Thanh Thao Nguyen, 1Sinh viên ĐHKHMT21A, Khoa Nông Nghiệp, Tài Nguyên và Môi Trường, Trường Đại học Đồng Tháp

1Sinh viên ĐHKHMT21A, Khoa Nông Nghiệp, Tài Nguyên và Môi Trường, Trường Đại học Đồng Tháp

Diem Kieu Le, Faculty of Agriculture, Natural Resources and Environment, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Khoa Nông Nghiệp, Tài Nguyên và Môi Trường, Trường Đại học Đồng Tháp

References

Bùi, V. H., Võ, N. U. N., Hồ, B. C., Đào, T. H. D., Đinh, T. T. G., Nguyễn, T. K. N., & Ngô, T. D. H. (2019). Nhận thức về biến đổi khí hậu tác động đến sức khỏe của sinh viên Đại học Huế năm 2019. Tạp chí Y học dự phòng, 29(11), 21-27.
Crippa, M., Guizzardi, D., Pagani, F., Banja, M., Muntean, M., Schaaf E., Becker, W., Monforti-Ferrario, F., Quadrelli, R., Risquez Martin, A., Taghavi-Moharamli, P., Köykkä, J., Grassi, G., Rossi, S., Brandao De Melo, J., Oom, D., Branco, A., San-Miguel, J., & Vignati, E. (2023). GHG emissions of all world countries. Publications Office of the European Union, Luxembourg. DOI: 10.2760/953332, JRC134504.
Đặng, H. P. T. (2020). nhận thức của sinh viên trường Đại Học Công Nghiệp Thực Phẩm TP.HCM về biến đổi khí hậu và các giải pháp ứng phó. Tạp chí Khoa học Công nghệ và Thực phẩm, 20(1), 60-67.
IPCC. (2022). Climate Change 2022: Impacts, Adaptation, and Vulnerability. Contribution of Working Group II to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [H.-O. Pörtner, D.C. Roberts, M. Tignor, E.S. Poloczanska, K. Mintenbeck, A. Alegría, M. Craig, S. Langsdorf, S. Löschke, V. Möller, A. Okem, B. Rama (eds.)]. Cambridge University Press, Cambridge, UK and New York, NY, USA, 3056.
IPCC. (2019). 2019 Refinement to the 2006 IPCC Guidelines for National Greenhouse Gas Inventories. https://www.ipcc.ch/report/2019-refinement-to-the-2006-ipcc-guidelines-for-national-greenhouse-gas-inventories/
Nguyễn, T. T., Trần, T. H. N., Nguyễn, T. N. T., Nguyễn, C. Ư., Bùi, T. H. Y. (2013). Nhận thức của sinh viên trường Đại Học Nông Nghiệp Hà Nội về biến đổi khí hậu và ảnh hưởng của biến đổi khí hậu đến sự phát triển nông, lâm, ngư nghiệp và đời sống người dân ở khu vực nông thôn Việt Nam. Tạp chí Khoa học và Phát triển, 11(4), 519-592.
Nguyễn, T. N. T. & Đặng, T. M. T. (2018). Thực trạng nhận thức và hành động của sinh viên trường Đại học Sư phạm Kỹ thuật Thành phố Hồ Chí Minh đối với vấn đề “biến đổi khí hậu” hiện nay. Tạp chí Khoa học Giáo dục Kỹ thuật. 50, 76-83.
Ritchie, H., Roser, M., & Rosado, P. (2020). Emissions by sector - Our World in Data. Carbon Dioxide and Greenhouse Gas Emissions. https://ourworldindata.org/emissions-by-sector.
Ủy ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp. (2022). Quyết định 1416/QĐ-UBND-HC vào ngày 26/12/2022, phê duyệt kế hoạch hành động ứng phó với biến đổi khí hậu trên địa bàn tỉnh giai đoạn 2021-2030, với tầm nhìn đến năm 2050
Yamane, Y. (1967). Mathematical Formulae for Sample Size Determination.