Currently managing professional group work at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province
Main Article Content
Abstract
This article aimed to evaluate the current state of managing professional group work at primary schools in Da Lat City, Lam Dong Province. The assessment was conducted through a survey of 268 participants, including principals, vice principals, subject group leaders, and teachers from 9 primary schools in Da Lat City, Lam Dong Province. The survey results were statistically analyzed by using a 4-point scale. The findings indicated that there are still many difficulties with professional group work management at primary schools in Da Lat City, Lam Dong Province. This preliminary data provides a basis for education administrators to propose appropriate management measures for improvement in this region in the future.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Activities, professional group work, professional group, primary schools.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư 28/2020/TT-BGDĐT ngày 04 tháng 9 năm 2020 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về Ban hành Điều lệ trường tiểu học.
Bùi, M. H., Vũ, N. H., & Đặng, Q. B. (2016). Quản lí giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Quốc hội. (2019). Luật số: 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019, Luật Giáo dục.
Trần, K. (2015). Năng lực của tổ trưởng chuyên môn trong nhà trường phổ thông. Kỉ yếu Hội thảo khoa học Đào tạo cán bộ quản lí giáo dục trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Vũ, T. S. (2011). Đổi mới sinh hoạt chuyên môn theo hướng xây dựng văn hóa học tập ở nhà trường thông qua “Nghiên cứu bài học”. Tạp chí Giáo dục, số 269, 20-23.