Actual management of school-family coordination on students’ learning and education at secondary schools in Binh Tan district, Vinh Long province

Thanh Binh Ha1,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh city 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Managing school-family coordination on educating and learning plays a very important role in closely connecting school and families to provide students with excellent support in their studies and outside the classroom. The article presents the current status of managing this task at secondary schools in Binh Tan district, Vinh Long province by surveying the Management, Teachers and Parents of 05 secondary schools in Binh Tan district. The 5-level scale survey results are processed for the percentage values, the average scores, mark deviation and ranking. It shows that, although the management of this task has recently been improved in this area, there are still shortcomings. Thus, the results help propose solutions for improvements in the near future in this area.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị Quyết số 29-NQ/TW ngày 4/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2011). Thông tư số 55/2011/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 11 năm 2011 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Điều lệ Ban đại diện cha mẹ học sinh.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT, ngày 26/12/2018 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Chương trình Giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Chỉ thị số 3031/CT-BGDĐT ngày 26 tháng 8 năm 2020 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc tăng cường sự phối hợp giữa nhà trường và gia đình trong giáo dục đạo đức, lối sống cho học sinh, sinh viên.
Comenxki, J.A. (1997). Lí luận dạy học. NXB Sự thật.
Epstein, J. L. (2001). School, family, and community partnerships: Preparing educators andimproving schools. Westview Press.
Nguyễn, Q. B. (2006). Giáo trình nghiệp vụ Quản lý giáo dục. Trường Cán bộ quản lý giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, N. Q. (1992). Lý luận giáo dục học. NXB Giáo dục.
Nguyễn Thanh Dân. (2022). Quản lý sự phối hợp giữa nhà trường và gia đình trong hoạt động giáo dục học tập cho học sinh lớp 10 ở các trường trung học phổ vùng Đồng bằng sông Cửu Long. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Quốc hội. (2019). Luật số: 43/2019/QH14 Luật số: 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019, Luật Giáo dục.