Current preschool teacher development to meet educational reform requirements in Cai Be district, Tien Giang province
Main Article Content
Abstract
The development of preschool teachers is an urgent and ongoing task of the education sector determining the success of educational reform efforts. To develop preschool institutions and teaching staff level management based on practical grounds in Cai Be district, Tien Giang province in line with the demands of educational reform, this article presents the results of surveying the opinions of 190 managers and preschool teachers regarding the current state of teacher development in this research site. The evaluation covers various aspects, including: developing a teacher development plan; recruiting and utilizing the teaching staff; training and professional development of teachers; monitoring and assessing the development of preschool teachers; implementing reward and recognition systems; and creating favorable conditions for the activities of the preschool teaching staff.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Cai Be district, development of teaching staff, preschool teachers.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 52/TT-BGDĐT ngày 31 tháng 12 năm 2020 về việc ban hành Điều lệ trường mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13 tháng 4 năm 2021 về ban hành Chương trình Giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Thông tư số 19/2023/TT-BGDĐT ngày 16 tháng 12 năm 2023 về hướng dẫn danh mục khung vị trí việc làm và định mức số lượng người làm việc trong các cơ sở giáo dục công lập.
Đệ, N. V. (2006). Thực trạng và giải pháp phát triển đội ngũ giáo viên vùng Đồng bằng sông Cửu Long giai đoạn hiện nay. Tạp chí Giáo dục, 140, 39-40.
Đệ, N. V., Giản, P. M. & Bản, N. V. (2014). Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 10, 3-7. https://doi.org/10.52714/
dthu.10.10.2014.137
Đệ, N. V., & Hùng, P. M. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14 ngày 14 tháng 6 năm 2019.