Current management on training activities for organizing experiential activities for primary school teachers in Tra On district, Vinh Long province

Thanh Ngan Bui1,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article evaluates the current managing of capacity-training activities to organize experiential activities for teachers in primary schools in Tra On district, Vinh Long province. A survey involved 120 subjects (managers and teachers) of 06 primary schools in Tra On district, Vinh Long province. The survey results were processed on a 4-level scale through mathematical statistical calculations. The results show that there are still many difficulties found on the relevant task in this area. This current status is preliminary data for educational managers to have a basis to propose appropriate management measures to improve the quality and effectiveness of capacity building activities for organizing experiential activities for teachers in primary schools in this locality in the coming time.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng khóa XI “Về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Giáo dục và Đào tạo (2018). Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Đỗ, H. D. (2022). Quản lý bồi dưỡng năng lực tổ chức hoạt động trải nghiệm cho giáo viên các trường tiểu học huyện nghĩa hưng, tỉnh Nam Định đáp ứng yêu cầu chương trình giáo dục phổ thông 2018, Tạp chí Quản lý Giáo dục, 2022, Tập. 14, số 9
Hà, V. T. (2023). Bồi dưỡng năng lực tổ chức hoạt động trải nghiệm cho giáo viên tiểu học, Luận án tiến sĩ ngành giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm kỹ thuật Thành Phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn, T. N. (2019). Quản lý bồi dưỡng năng lực tổ chức hoạt động trải nghiệm cho giáo viên tiểu học huyện Bảo Yến, tỉnh Lào Cai, Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Thái Nguyên