The current situation of managing experiential activities for primary school students in Can Duoc district, Long An province

Phạm Linh Phương Đoàn1,2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Long Trạch Primary School, Long An province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The 2018 General Education Program emphasized the importance of experiential activities in developing students' qualities and competencies, particularly at the primary school level. This stage is crucial for shaping children's awareness, character, and life skills. The article presents the current situation of managing experiential activities for primary school students in Can Duoc District, Long An Province. A survey questionnaire was distributed to administrators, teachers, and students from 11 primary schools in Can Duoc district. The survey results were processed using a 5-level scale to calculate percentages, mean scores, standard deviations, and rankings. The findings show that although the management task on these activities in this area has received attention from schools and seen some positive changes in recent years, shortcomings exist. These findings provide a practical basis for proposing solutions to improve the quality of managing experiential activities for students in primary schools in Can Duoc district, Long An province in the near future.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị Quyết số 29-NQ/TW ngày 4/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông: Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018.
Đinh, T. K. T. (2014). Hoạt động trải nghiệm sáng tạo - góc nhìn từ lí thuyết “Học tập trải nghiệm”. Kỉ yếu Hội thảo Quốc gia “Hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông”, Bộ Giáo dục và Đào tạo, 37-44.
Lê, T. H. T. (2023). Quản lý tổ chức hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp theo hướng phát triển phẩm chất, năng lực học sinh ở các trường trung học phổ thông thành phố Hà Nội. Luận án Tiến sĩ khoa học giáo dục, Trường Đại học Vinh.
Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, T. M. L. (2010). Đại cương khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Quốc hội. (2019). Luật số: 43/2019/QH14 Luật số: 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019, Luật
Giáo dục.