Current situation of managing local education activities for student in secondary schools in Thanh Tri district, Soc Trang province
Main Article Content
Abstract
The article evaluates the current local educational management for students in middle schools. A survey was conducted among 70 subjects, including 10 administrators and 60 teachers in 5 middle schools. Thanh Tri district office, Soc Trang province. We processed the survey results on a 4-level scale and calculated percentages. Research results show many inadequacies in the management of local educational activities for students in secondary schools in this area. Thus, the results provide the basis for proposing measures to manage local educational activities for students in secondary schools in the district.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Local educational activities, secondary school, student
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2019). Công văn số 1106/BGDĐT-GDTrH ngày 20/03/2019 về Biên soạn và tổ chức thực hiện nội dung giáo dục địa phương trong Chương trình Giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2020). Thông tư số 33/2020/TT-BGDĐT ngày 15/09/2020 quy định việc thẩm định tài liệu giáo dục địa phương.
Nguyễn, L. N. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh các trường trung học cơ sở huyện Hoà Bình, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(03S), 268-279. http://.org/10.52714/dthu.12.03S.2023.1167.
Noor, F. A., & Sugito (2019). Multicultural education based in the local wisdom of Indonesia for elementary schools in the 21st century. Journal of International Social Studies, Vol. 9, No. 2, 2019, 94-106.